Jak działa nasz serwis naprawy turbosprężarek?
- Organizujemy wysyłkę Twojej turbosprężarki do naszego serwisu lub demontujemy ją na miejscu,
- Demontujemy turbosprężarkę i przystępujemy do oględzin uszkodzeń,
- Udzielamy informacji o zakresie uszkodzeń i kosztach naprawy,
- Jeżeli akceptujesz koszty przystępujemy do naprawy,Jeżeli nie decydujesz się na naprawę odsyłamy uszkodzoną turbosprężarkę lub montujemy z powrotem w aucie.
Zawsze udzielamy rzetelnych informacji i ustalamy koszty napraw w oparciu o czas naprawy i koszty części zamiennych. Wszelkie informacje udzielamy dopiero po zdiagnozowaniu uszkodzenia.
NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY USZKODZEŃ TURBOSPRĘŻAREK
Stary olej lub nieprawidłowe smarowanie.
Aby turbosprężarka działała skutecznie i bezawaryjnie potrzebuje stałego przepływu czystego i niezużytego oleju. Upewnij się, że używasz odpowiedniego oleju, który zaleca producent Twojego samochodu i wymieniasz go regularnie. Regularna wymiana i stosowanie odpowiedniego oleju pomaga zapobiegać gromadzeniu się osadów węglowych i zanieczyszczeń, które mogą spowodować awarię Twojej turbosprężarki zmniejszając jej wydajność i powodując nieodwracalne szkody.
Zanieczyszczenia i ciała obce.
Zdarza się, że ciała obce, takie jak uszkodzone elementy silnika, cząsteczki pyłu czy drobne kamienie dostaną się do turbosprężarki za pośrednictwem wlotu powietrza turbiny. Mogą one uszkodzić koła i łopatki turbiny powodując jej rozważenie i skuteczne zmniejszenie jej wydajności. Aby temu zapobiec wymieniaj regularnie filtr powietrza w swoim samochodzie.
Przeciążanie silnika .
Sprężarka działa poprzez zwiększanie ciśnienia powietrza w dolocie kolektora ssącego powodując tym wzrost mocy i momentu obrotowego. Jeżeli w układzie dolotowym i smarującym są przecieki sprężarka będzie musiała pracować dużo ciężej niż nominalnie i tym samym będzie bardziej narażona na uszkodzenia. Przeciążanie silnika a tym samym nieumiejętna eksploatacja turbosprężarki polegająca na jej przegrzewaniu i nagłym chłodzeniu przyczynia się do uszkodzenia elementów uszczelniających, łożyskujących i łopatek wirnika.