Jak działa nasz serwis naprawy turbosprężarek?

  • Organizujemy wysyłkę Twojej turbosprężarki do naszego serwisu lub demontujemy ją na miejscu,
  • Demontujemy turbosprężarkę i przystępujemy do oględzin uszkodzeń,
  • Udzielamy informacji o zakresie uszkodzeń i kosztach naprawy,
  • Jeżeli akceptujesz koszty przystępujemy do naprawy,Jeżeli nie decydujesz się na naprawę odsyłamy uszkodzoną turbosprężarkę lub montujemy z powrotem w aucie.

Zawsze udzielamy rzetelnych informacji i ustalamy koszty napraw w oparciu o czas naprawy i koszty części zamiennych. Wszelkie informacje udzielamy dopiero po zdiagnozowaniu uszkodzenia.

NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY USZKODZEŃ TURBOSPRĘŻAREK

Stary olej lub nieprawidłowe smarowanie.

Aby turbosprężarka działała skutecznie i bezawaryjnie potrzebuje stałego przepływu czystego i niezużytego oleju. Upewnij się, że używasz odpowiedniego oleju, który zaleca producent Twojego samochodu i wymieniasz go regularnie. Regularna wymiana i stosowanie odpowiedniego oleju pomaga zapobiegać gromadzeniu się osadów węglowych i zanieczyszczeń, które mogą spowodować awarię Twojej turbosprężarki zmniejszając jej wydajność i powodując nieodwracalne szkody.

Zanieczyszczenia i ciała obce.

Zdarza się, że ciała obce, takie jak uszkodzone elementy silnika, cząsteczki pyłu czy drobne kamienie dostaną się do turbosprężarki za pośrednictwem wlotu powietrza turbiny. Mogą one uszkodzić koła i łopatki turbiny powodując jej rozważenie i skuteczne zmniejszenie jej wydajności. Aby temu zapobiec wymieniaj regularnie filtr powietrza w swoim samochodzie.

Przeciążanie silnika .

Sprężarka działa poprzez zwiększanie ciśnienia powietrza w dolocie kolektora ssącego powodując tym wzrost mocy i momentu obrotowego. Jeżeli w układzie dolotowym i smarującym są przecieki sprężarka będzie musiała pracować dużo ciężej niż nominalnie i tym samym będzie bardziej narażona na uszkodzenia. Przeciążanie silnika a tym samym nieumiejętna eksploatacja turbosprężarki polegająca na jej przegrzewaniu i nagłym chłodzeniu przyczynia się do uszkodzenia elementów uszczelniających, łożyskujących i łopatek wirnika.